Mięśniaki macicy – diagnoza i leczenie – dr n. med. Piotr Magnowski, Tarnowo Podgórne, Luboń

Mięśniaki macicy to rodzaj łagodnego nowotworu pochodzenia mezenchymalnego. Mięśniaki macicy są guzem estrogenozależnym – ich powstanie i rozwój jest ściśle związany z działaniem kobiecych hormonów estrogenów. Choroba ta nie daje specyficznych objawów wskazujących na obecność zmian w obrębie narządów rodnych. W jaki sposób przeprowadzana jest diagnoza mięśniaków macicy oraz jak wygląda leczenie tej formy nowotworu? – odpowiada dr n. med. Piotr Magnowski specjalista w dziedzinie położnictwa i ginekologii oraz ginekologii onkologicznej, Tarnowo Podgórne, Luboń.

Mięśniaki macicy – diagnoza

Mięśniaki macicy najczęściej są diagnozowane u kobiety w okresie rozrodczym podczas rutynowego badania ginekologicznego. Obserwuje się powiększoną macicę lub guz w zakresie miednicy mniejszej. Pacjentka zgłasza zwykle obfite krwawienia z jamy macicy. Badanie ultrasonograficzne stanowi podstawowy test potwierdzający, pozwalający na różnicowanie mięśniaków z guzami jajników oraz ciężarną macicą – wskazuje dr n. med. Piotr Magnowski specjalista w dziedzinie położnictwa i ginekologii oraz ginekologii onkologicznej, Tarnowo Podgórne, Luboń.

Mięśniaki macicy- leczenie

Leczenie mięśniaków macicy polega na farmakoterapii lub metodach zabiegowych. To pierwsze stosowane jest zazwyczaj w przypadku mięśniaków o niewielkim rozmiarze. W przypadku metod zabiegowych – istnieje wiele sposobów na usunięcie omawianych zmian nowotworowych od laparoskopii po histerektomię.

Histerektomia, czyli zabieg usunięcia macicy zapewnia najbardziej skuteczny sposób leczenia mięśniaków macicy oraz eliminuje ryzyko powstawania nowych. Ten sposób terapii często jest nie do zaakceptowania dla wielu kobiet, m.in. ze względu na plany prokreacyjne. Wybór oszczędzającego sposobu leczenia jest uzależniony od wielkości, liczby oraz lokalizacji mięśniaków, a przede wszystkim występujących objawów klinicznych z nimi związanych. W każdym indywidualnym przypadku należy też brać pod uwagę plany prokreacyjne pacjentki. Niezwykle popularne w leczeniu mięśniaków macicy są również techniki laparoskopowe, których głównymi zaletami są między innymi krótszy pobyt w szpitalu oraz mniejsze nasilenie bólu pooperacyjnego zgłaszanego przez pacjentki – wskazuje dr n. med. Piotr Magnowski specjalista w dziedzinie położnictwa i ginekologii oraz ginekologii onkologicznej, Tarnowo Podgórne, Luboń.

Zapraszamy do skorzystania z konsultacji medycznej specjalisty w dziedzinie ginekologii onkologicznej oraz położnictwa i ginekologii. Dr n. med. Piotr Magnowski przyjmuje w gabinecie lekarskim w miejscowości Luboń oraz Tarnowo Podgórne. Należy umówić się na wizytę pod numerem 606-340-593.